ضيافت هزاران چشم در تلويزيون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ضيافت هزاران چشم در تلويزيون
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
يك خبر خوب براي آنهايي كه باور دارند كيانوش عياري يكي از كارگردانان بي‌نظير ايراني است و مهدي هاشمي بازيگري است كه مي‌تواند با اجراي خود بيننده را مجذوب اثر و نقش كند.

اين دو هنرمند خلاق ايراني بزودي با سريال «هزاران چشم» به شبكه 4 سيما مي‌آيند؛ سريالي كه سال 82 براي اولين بار از شبكه 3 سيما روي آنتن رفت و تحسين همه را برانگيخت، بويژه آنهايي كه سريال‌هاي تلويزيوني را براي تماشا گلچين مي‌كنند.

البته منتقدان هم با ديدن فقط يكي ‌، دو قسمت از مجموعه هزاران چشم شروع به تمجيد از آن كردند؛ چون به اين باور رسيدند كه عياري در اين مجموعه تلويزيوني كه در 6 قسمت كارگرداني كرده، سنگ تمام گذاشته است.

هزاران چشم داستان جذابي دارد و در عين سادگي پر از فراز و نشيبي پنهان است كه مخاطب را با خود درگير مي‌كند. شخصيت اصلي هزاران چشم، مردي نابيناست كه مشاور خانواده يكي از مجلات خانوادگي است.

او بايد نامه‌هاي رسيده به اين مجله را مطالعه كند و به آنها پاسخ بدهد. عياري براي كارش 6 نامه انتخاب كرده‌است، نامه‌هايي كه متفاوت‌تر از بقيه هستند. مشاور خود را به جاي نويسنده نامه مي‌گذارد و در ذهن خود ماجراهاي نامه را مرور مي‌كند و بيننده از طريق ذهن مشاور ماجراها را مي‌بيند.

جالب اينجاست كه مشاور وقتي ماجراها را در ذهن مرور مي‌كند و خود را تبديل به قهرمان ماجرا مي‌كند ديگر نابينا نيست! در هر قسمت از هزاران چشم بيننده با ماجرايي منحصربه‌فرد خانوادگي، شخصي يا اجتماعي آشنا مي‌شود؛ ماجراهايي كه روزمره و در دسترس نيستند و به همين دليل براي مخاطب جذابيت دارند.

از داستان كه بگذريم يكي از مهم‌ترين عوامل جذابيت هزاران چشم بازي «مهدي هاشمي» در نقش مشاور نابينا و قهرمانان نامه‌هاي رسيده به دست اوست. عياري با توجه به توانايي‌هاي هاشمي او را براي بازي در اين نقش انتخاب كرد.

اين همكاري و دوستي آنقدر براي هر دو نفر دلنشين بود كه بعد از هزاران چشم، هاشمي 6 سال از زندگي خود را وقف بازي در سريال «روزگار قريب» كرد. سريالي كه به فهرست برترين‌هاي تلويزيون پيوست. جالب اين‌كه اكنون هم عياري و هاشمي در فيلم سينمايي «خانه پدري» با يكديگر همكاري مي‌كنند.

هزاران چشم اين نكته را هم براي مخاطبان رسانه ملي و هم مديران شبكه‌هاي تلويزيوني روشن مي‌كند كه اگر كارگردان و بازيگر به كار خود و مخاطب آثار خود احترام بگذارند،كم فروشي نمي‌كنند و آثاري براي تلويزيون مي‌سازندكه در اذهان مردم بماند و تجديد در نمايش آن براي همه هيجان‌انگيز باشد.

اين در حالي است كه برخي تلويزيون را به دليل ماهيت ساختاري و مخاطبش رسانه‌اي مي‌دانند كه نبايد براي توليد آثار در آن زياد وقت گذاشت.

اين گروه تلويزيون را رسانه‌اي گذرا مي‌دانند كه مخاطبانش به اين دليل كه در معرض برنامه‌هاي زيادي هستند، توليدات اين رسانه را به خاطر نمي‌سپارند اما كارگرداناني مانند كيانوش عياري و بازيگراني مانند مهدي هاشمي ثابت مي‌كنند كه تعريف خاص خود را از تلويزيون دارند و اصلا آن را رسانه‌اي زودگذر كه آثارش در زير غبار فراموشي گم مي‌شود، نمي‌دانند.

به همين دليل است كه مردم هنوز سريال سلطان و شبان را به ياد دارند و بعد از گذشت 7 سال كه سريال هزاران چشم قرار است دوباره روي آنتن تلويزيون برود، ذوق‌زده مي‌شوند.

طاهره آشياني
 گروه راديو و تلويزيون



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: